Nocne prace na moście (23.10.2020)
Zabezpieczenie antykorozyjne konstrukcji stalowej mostu drogowego im. Marszałka Józefa Piłsudskiego przez rzekę Wisłę w Toruniu podzielone zostało na dwa etapy. -W pierwszym z nich, który obecnie realizujemy obejmuje konstrukcję mostu powyżej niwelety jezdni- wyjaśnia Marcin Dukała wiceprezes firmy Euro Darmal. W ciągu dnia konstrukcja jest czyszczona i malowana. Przy tych pracach pracuje około 50 osób.
- W nocy nie próżnujemy. Około 30 osób montuje i demontuje rusztowania. Technologia została tak przewidziana i uzgodniona, że mogliśmy prowadzić prace jednocześnie na dwóch przęsłach. Na budowę dostarczyliśmy około 40 tirów rusztowań. W sumie zabudowaliśmy ich około 800 ton- dodaje Dukała. Obiekt jest zabezpieczany za pomocą systemu powłok ochronnych. Do wykonania zabezpieczenia stosowane są cztery systemy epoksydowo - poliuretanowe. Na wykonanie powłoki antykorozyjnej konstrukcji nad jezdnią zużyte zostanie 29 tys. kg farby.
Obecnie prace antykorozyjne prowadzone są na przęśle nr 2 od strony starówki. Demontowane są rusztowania na przęśle nr 3. Na początku przyszłego tygodnia wykonawca montować będzie rusztowanie na przęśle nr 1. Jest to ostatnie przęsło do wykonania. -Dzięki temu, iż tak dużo prac zostało wykonanych w nocy, w listopadzie planujemy zakończyć pierwszy etap prac antykorozyjnych, czyli tych, które obejmują obiekt powyżej niwelety jezdni- wyjaśnia Marcin Dukała wiceprezes firmy Euro Darmal.
Wykonawca kładzie bardzo duży nacisk na bezpieczeństwo. - Najtrudniejsze na tej budowie jest zapewnienie tych standardów uczestnikom ruchu. Na szczęście, dzięki zrozumieniu kierowców udaje nam się tak zorganizować prace, aby zapewnić bezpieczny ruch pieszych jak i pojazdów. Kiedyś już wykonywaliśmy w podobnych warunkach remont mostu na rzece Wiśle w Puławach. Tylko, że w tamtym przypadku z obiektu podczas remontu mogły korzystać tylko pojazdy uprzywilejowane. Dlatego śmiem twierdzić, iż jest to ewenement na skalę krajową- dodaje Dukała.
W II etapie prace antykorozyjne obejmą konstrukcję od poziomu górnej powierzchni kapy chodnikowej do spodu pomostu. Ich realizacja planowana jest wiosną przyszłego roku.
Najbliższe nocne prace:
- W nocy z 23/24.10. ( z piątku na sobotę ) prace antykorozyjne
- W nocy z 24/25.10. ( z soboty na niedzielę ) prace antykorozyjne
- W nocy z 25/26.10. ( z niedzieli na poniedziałek ) prace antykorozyjne
- W nocy z 26/27.10. ( z poniedziałku na wtorek ) prace antykorozyjne
- W nocy z 27/28.10. ( z wtorku na środę ) demontaż rusztowania
- W nocy z 28/29.10. ( ze środy na czwartek ) demontaż rusztowania
- W nocy z 29/30.10. ( z czwartku na piątek ) montaż rusztowania
- W nocy z 30/31.10. ( z piątku na sobotę ) montaż rusztowania
Prace nocne rozpoczynają się o 20.00. Przez dwie godziny tj. do godziny 22.00 ruch jest sterowany ręcznie. Po godzinie 22.00 ruchem kieruje sygnalizacja świetlna. Prace kończą się o 5.00 rano.