• Logo UM
  • Logo BIP Toruń
  • Logo Facebook
Remont mostu baner Tymczasowy most baner

Nocne prace na moście (23.10.2020)

Przed nami kolejny weekend i tydzień nocnych prac na moście. Wykonawca wykorzystuje każdy moment dobrej pogody i dodatnie temperatury w nocy. Wszystko po to, aby do końca listopada br. uporać się z zabezpieczeniem antykorozyjnym konstrukcji stalowej mostu drogowego im. Marszałka Józefa Piłsudskiego nad jezdnią.

Zabezpieczenie antykorozyjne konstrukcji stalowej mostu drogowego im. Marszałka Józefa Piłsudskiego przez rzekę Wisłę w Toruniu podzielone zostało na dwa etapy. -W pierwszym z nich, który obecnie realizujemy obejmuje konstrukcję mostu powyżej niwelety jezdni- wyjaśnia Marcin Dukała wiceprezes firmy Euro Darmal. W ciągu dnia konstrukcja jest czyszczona i malowana. Przy tych pracach pracuje około 50 osób.

- W nocy nie próżnujemy. Około 30 osób montuje i demontuje rusztowania. Technologia została tak przewidziana i uzgodniona, że mogliśmy prowadzić prace jednocześnie na dwóch przęsłach. Na budowę dostarczyliśmy około 40 tirów rusztowań. W sumie zabudowaliśmy ich około 800 ton- dodaje Dukała. Obiekt jest zabezpieczany za pomocą systemu powłok ochronnych. Do wykonania zabezpieczenia stosowane są cztery systemy epoksydowo - poliuretanowe. Na wykonanie powłoki antykorozyjnej konstrukcji nad jezdnią zużyte zostanie 29 tys. kg farby.

Obecnie prace antykorozyjne prowadzone są na przęśle nr 2 od strony starówki. Demontowane są rusztowania na przęśle nr 3. Na początku przyszłego tygodnia wykonawca montować będzie rusztowanie na przęśle nr 1. Jest to ostatnie przęsło do wykonania. -Dzięki temu, iż tak dużo prac zostało wykonanych w nocy, w listopadzie planujemy zakończyć pierwszy etap prac antykorozyjnych, czyli tych, które obejmują obiekt powyżej niwelety jezdni- wyjaśnia Marcin Dukała wiceprezes firmy Euro Darmal.

Wykonawca kładzie bardzo duży nacisk na bezpieczeństwo. - Najtrudniejsze na tej budowie jest zapewnienie tych standardów uczestnikom ruchu. Na szczęście, dzięki zrozumieniu kierowców udaje nam się tak zorganizować prace, aby zapewnić bezpieczny ruch pieszych jak i pojazdów. Kiedyś już wykonywaliśmy w podobnych warunkach remont mostu na rzece Wiśle w Puławach. Tylko, że w tamtym przypadku z obiektu podczas remontu mogły korzystać tylko pojazdy uprzywilejowane. Dlatego śmiem twierdzić, iż jest to ewenement na skalę krajową- dodaje Dukała.

W II etapie prace antykorozyjne obejmą konstrukcję od poziomu górnej powierzchni kapy chodnikowej do spodu pomostu. Ich realizacja planowana jest wiosną przyszłego roku.

Najbliższe nocne prace:

  • W nocy z  23/24.10. ( z piątku na sobotę  ) prace antykorozyjne 
  • W nocy z  24/25.10. ( z soboty na niedzielę )  prace antykorozyjne 
  • W nocy z  25/26.10. ( z niedzieli na poniedziałek ) prace antykorozyjne 
  • W nocy z  26/27.10. ( z poniedziałku na wtorek ) prace antykorozyjne
  • W nocy z  27/28.10. ( z wtorku na środę ) demontaż rusztowania
  • W nocy z  28/29.10. ( ze środy na czwartek ) demontaż rusztowania 
  • W nocy z 29/30.10. ( z  czwartku na piątek ) montaż rusztowania 
  • W nocy z  30/31.10. ( z piątku na  sobotę ) montaż rusztowania 


Prace nocne rozpoczynają się o 20.00. Przez dwie godziny tj. do godziny 22.00 ruch jest sterowany ręcznie. Po godzinie 22.00 ruchem kieruje sygnalizacja świetlna. Prace kończą się o 5.00 rano. 

Ważna informacja

Ta strona używa plików cookies w celach statystycznych oraz, aby ułatwić korzystanie z Serwisu. Jeżeli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku możesz zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich użycie. Więcej na temat plików cookies w polityce prywatności.

Zamknij