• Logo UM
  • Logo BIP Toruń
  • Logo Facebook
Remont mostu baner Tymczasowy most baner

Most J. Piłsudskiego. Prace antykorozyjne na finiszu (26.10.2020)

Antykorozyjne zabezpieczenie konstrukcji stalowej mostu ma być gotowe do końca listopada. Prace nocne pozwoliły na przyśpieszenie tego etapu prac i na zakończenie go jeszcze przed zimą.

Zabezpieczenie antykorozyjne konstrukcji stalowej mostu drogowego im. Józefa Piłsudskiego przez rzekę Wisłę w Toruniu podzielone zostało na dwa etapy. -W pierwszym z nich, który obecnie realizujemy obejmuje konstrukcję mostu powyżej niwelety jezdni- wyjaśnia Marcin Dukała wiceprezes firmy Euro Darmal. W ciągu dnia konstrukcja jest czyszczona i malowana. Przy tych pracach pracuje około 50 osób.

- W nocy nie próżnujemy. Około 30 osób montuje i demontuje rusztowania. Technologia została tak przewidziana i uzgodniona, że mogliśmy prowadzić prace jednocześnie na dwóch przęsłach. Na budowę dostarczyliśmy około 40 tirów rusztowań. W sumie zabudowaliśmy ich około 800 ton- dodaje Dukała. Obiekt jest zabezpieczany za pomocą systemu powłok ochronnych. Do wykonania zabezpieczenia stosowane są cztery systemy epoksydowo - poliuretanowe. Na wykonanie powłoki antykorozyjnej konstrukcji nad jezdnią zużyte zostanie 29 tys. kg farby.

Obecnie prace antykorozyjne prowadzone są na przęśle nr 2 od strony starówki. Demontowane są rusztowania na przęśle nr 3. Na początku przyszłego tygodnia wykonawca montować będzie rusztowanie na przęśle nr 1. Jest to ostatnie przęsło do wykonania. -Dzięki temu, iż tak dużo prac zostało wykonanych w nocy, w listopadzie planujemy zakończyć pierwszy etap prac antykorozyjnych, czyli tych, które obejmują obiekt powyżej niwelety jezdni- wyjaśnia Marcin Dukała wiceprezes firmy Euro Darmal.

Wykonawca kładzie bardzo duży nacisk na bezpieczeństwo. - Najtrudniejsze na tej budowie jest zapewnienie tych standardów uczestnikom ruchu. Na szczęście, dzięki zrozumieniu kierowców udaje nam się tak zorganizować prace, aby zapewnić bezpieczny ruch pieszych jak i pojazdów. Kiedyś już wykonywaliśmy w podobnych warunkach remont mostu na rzece Wiśle w Puławach. Tylko, że w tamtym przypadku z obiektu podczas remontu mogły korzystać tylko pojazdy uprzywilejowane. Dlatego śmiem twierdzić, iż jest to ewenement na skalę krajową- dodaje Dukała.

W II etapie prace antykorozyjne obejmą konstrukcję od poziomu górnej powierzchni kapy chodnikowej do spodu pomostu. Ich realizacja planowana jest wiosną przyszłego roku.

Oprócz prac antykorozyjnych na obiekcie montowane są wsporniki. Do tej pory zamontowano ich około siedemdziesięciu. Równolegle są betonowane kapy chodnikowe. Od strony al. św. Jana Pawła II wykonana została płyta przejściowa, która łączy dojazdy z obiektem mostowym. Na początku listopada wykonawca planuje układnie izolacji na kolejnych 5-ciu przęsłach, co pozwoli na wylanie asfaltu. Pozwoli to na udostępnienie do ruchu obecnie  wyłączonej części jezdni, co pozwoli na przeniesienie frontu robót na środkowy pas ruchu.    

Ważna informacja

Ta strona używa plików cookies w celach statystycznych oraz, aby ułatwić korzystanie z Serwisu. Jeżeli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku możesz zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich użycie. Więcej na temat plików cookies w polityce prywatności.

Zamknij