Nagrzewnice i osuszacze na moście im. Marszałka Józefa Piłsudskiego (16.11.2020r.)
Równolegle trwa montaż wsporników pod przyszły ciąg pieszo-rowerowy. Obecnie są one montowane nad nurtem rzeki przy wykorzystaniu podwieszanych rusztowań.
Cały czas trwają roboty antykorozyjne. -Wchodzimy w okres zimowy, dni coraz krótsze i chłodniejsze i przymrozki w nocy. Obecnie najtrudniejsze jest zapewnienie odpowiedniej, dodatniej temperatury dla prawidłowego wykonywania robót malarskich- wyjaśnia Marcin Dukała z firmy EURODARMAL. W celu zapewnienia odpowiedniej temperatury dla prac antykorozyjnych w warunkach zimowych, wykonawca używa nagrzewnic i osuszaczy.
-Nagrzewnice mają za zadanie zwiększyć temperaturę wdmuchiwanego powietrza, a osuszacze zmniejszyć wilgotność względną tego powietrza, co za tym idzie oddalić punkt rosy od temperatury podłoża i otoczenia o min. 3°C (jeden osuszacz wprowadza 6000m3/h powietrza). Dla zapewnienia tych warunków konstrukcja mostu w czasie robót jest szczelnie oplandekowana- tłumaczy Dukała. Obecnie roboty antykorozyjne są prowadzone na pierwszym przęśle od centrum.
W nadchodzącym tygodniu prace nocne będą prowadzone w następujących terminach:
- w nocy z poniedziałku na wtorek (z 16.11. na 17.11)
- w nocy z wtorku na środę (z 17.11 na 18.11)
- w nocy ze środy na czwartek (z 18.11 na 19.11)
- w nocy z czwartku na piątek (z 19.11 na 20.11)
Prace ruszają o godzinie 20.00. Przy czym do 22.00 ruch jest sterowany ręcznie, potem sterowany jest sygnalizacją. Zakończenie prac o 5.00 rano.



