Most im. Marszałka Józefa Piłsudskiego zmienia się każdego dnia (15.03.2021)
Obecnie na moście, po stronie zachodniej, trwa montaż paneli kompozytowych. Są one montowane na przęsłach nurtowych, czyli tych nad rzeką. -Do ich układania używany jest wózek montażowy, który je transportuje wzdłuż obiektu. Panele są wykorzystywane do budowy ciągów pieszo-rowerowych na obiekcie. Łączone są za pomocą stalowych elementów co 10 lub 13 metrów- wyjaśnia Ewa Sawińska kierownik robót mostowych z firmy INTOP. Posiadają one specjalną powłokę antypoślizgową, która wykonana jest w dwóch kolorach: szarym-przeznaczonym dla pieszych i czerwonym dla rowerzystów.
W ostatnich dniach wznowiono prace na przyczółkach, na pasie środkowym. Wykonywane są jego żelbetowe elementy.
Przy wale przeciwpowodziowym, w niedalekim sąsiedztwie drogi prowadzącej m.in. do Zamku Dybowskiego, budowana jest pochylnia dla osób niepełnosprawnych. Obiekt będzie wyposażony w poręcze, ułatwiające poruszanie się osobom starszym i niepełnosprawnym.
Na budowie pojawili się branżyści , którzy wzdłuż obiektu pod wspornikiem zachodnim montują rury osłonowe do instalacji teletechnicznych i elektrycznych.
Na pasie środkowym, na przęśle 3, naprawiana jest płyta betonowa obiektu. W dalszej kolejności zostanie wykonana izolacja natryskowa i nowa nawierzchnia z asfaltu lanego. Do rozbudowy mosty wykonawca użyje 1500 m3 betonu. Do zakończenia prac na pasie środkowym pozostała naprawa płyty na przęśle nr 2. -Po zakończeniu tych prac, front robót zostanie przeniesiony na pas wschodni, czyli ten od strony starówki-mówi Ewa Sawińska kierownik robót mostowych z firmy INTOP.
Na zdjęciu pochylnia i montaż paneli


