Ciąg pieszo-rowerowy po stronie zachodniej prawie gotowy (06.05.2021)
Ciągi pieszo-rowerowe po obu stronach mostu im. marsz. im. Marszałka Józefa Piłsudskiego to nowe elementy, które powstają w ramach rozbudowy obiektu. Jest to możliwe dzięki poszerzeniu istniejących stalowych wsporników chodnikowych z 2 do ponad 4 metrów i zastosowaniu pomostów kompozytowych. W sumie do wybudowaniu jednego ciągu wykonawca użył 74 kompozytów Najlżejszy z nich waży 2 tony, a najcięższy 5. Ciekawostką może być fakt, że były one montowane z 55 tonowego dźwigu lub przy użyciu specjalnego wózka , który je przewoził do docelowego miejsca wbudowania.
Budowa pierwszego-zachodniego ciągu trwała 2 miesiące.
Udostępniony od piątku (7.05) do ruchu chodnik będzie oświetlony. Wykonawca zamocował tymczasowe oświetlenie na konstrukcji mostu. Docelowo na każdym z ciągów pieszo-rowerowych zostanie zamontowanych ponad 40 lamp, które będą identyczne jak te , które oświetlają przebudowaną al. św. Jana Pawła II.
To nie koniec zabezpieczeń na oddanym częściowo do ruchu ciągu pieszo-rowerowym.
Od strony rzeki wykonawca zamontował odrestaurowaną balustradę. Dodatkowo dla bezpieczeństwa w miejscu, gdzie powstaną w przyszłości schody i winda (podpora 2 i podpora 6) zostaną zamontowane tymczasowe balustrady. Takie same jak na przyczółkach mostu, gdzie będą trwały roboty elektryczne i teletechniczne. W tym miejscu przejście będzie zawężone do dwóch metrów.
Należy zwrócić uwagę na dyslokację przejść dla pieszych w obrębie mostu. Nowe przejście od strony pl. Rapackiego zostanie wyznaczone pomiędzy ul. Kopernika a ul. Ślimakiem Getyńskim, tym samym zamknięte zostanie przejście przez ulicę Ślimak Getyński. Z kolei na placu Armii Krajowej zostanie wyznaczone nowe przejście przed wyjazdem z ul. Majdany.
Częściowe udostępnienie ciągu pieszo-rowerowego po stronie zachodniej pozwoli na rozpoczęcie prac przy budowie ciągu po stronie wschodniej.
