Trudności z dostawami materiałów na moście (15.11.2021)
Wykonawca wykorzystuje każdy moment dobrej pogody, dlatego pracuje w systemie zmianowym oraz w soboty. Obecnie na budowie montowane są bariery drogowe i błotochrony oraz balustrada zewnętrzna na ciągu pieszo-rowerowym. Na ukończeniu jest montaż kolektora deszczowego oraz antykorozja filarów.
Do końca listopada most będzie przejezdny i udostępniony pieszym i rowerzystom. Już dziś wiemy, że epidemia i kryzys na rynku komponentów budowlanych nie oszczędził mostu. Na dziś brakuje składników żywicznych służących do produkcji farb, które mają być użyte do zabezpieczenia antykorozyjnego szybu windowego. Wykonawca oczekuje m.in. na dostawę poziomych przykryć między błotochronami, a balustradą kablową, które są wykonywane indywidualnie, na potrzeby inwestycji i na dylatację, która powinna zostać zamontowana pomiędzy panelami na ciągach pieszo-rowerowych. Przypomnijmy, że ciągi te, ze względu na ich długość, są innowacyjne w skali europejskiej. Podobnie jest z dylatacją , która jest produkowana w niestandardowych wymiarach.
Ostateczny termin jest uzależniony od dostaw poszczególnych elementów.

