Antykorozja filarów (25.11.2021)
Dla zapewnienia sprawnego przebiegu tego etapu prac na budowę dostarczono około 40 tirów rusztowań. Do wykonania zabezpieczenia stosowane były cztery systemy epoksydowo – poliuretanowe. Na wykonanie powłoki antykorozyjnej konstrukcji nad jezdnią zużyto około 30 ton farby. Wiele prac wykonywanych było w nocy.
W II etapie, realizowanym w 2021 roku, prace antykorozyjne objęły konstrukcję od poziomu jezdni w dół.
Jak się okazuje roboty antykorozyjne były prowadzone także na podporach mostu. Po wcześniejszym ich oczyszczeniu, nałożono tzw. hydrofobizację, czyli powłokę, która zabezpiecza beton przed różnymi rodzajami korozji. Na podporach na lądzie wykonana będzie dodatkowa powłoka – tzw. antygraffiti, umożliwiająca zmycie z niej warstwy graffiti.
Na zdjęciach podpora przed i po pracach.

