Pojedziemy całą szerokością mostu (28.01.2022)
Organizacja ruchu na moście drogowym im. marsz. im. Marszałka Józefa Piłsudskiego będzie taka sama jak przed remontem. Będziemy jeździć na suwak. Przypominamy, że od grudnia 2019 roku to nie tylko zwykła uprzejmość, ale obowiązek dla wszystkich kierowców. Wynika on z przepisów ustawy – Prawo o ruchu drogowym. Dzięki jeździe na suwak znacznie szybciej można rozładować drogowy zator i zapewnić większą płynność ruchu. To przekłada się również na bezpieczeństwo ruchu i minimalizowanie utrudnień dla kierowców. Po remoncie zmieni się komfort przejazdu. Nierówna, połatana nawierzchnia ustąpiła miejsca nowej, wykonanej z asfaltu lanego. Stare, grzebieniowe dylatacje zostały wymienione na nowoczesne. Jezdnia zyskała odwodnienie, które zapewnia odpływ wody deszczowej do podczyszczalni. Oświetlenie zostało zmienione na energooszczędne. Oprócz jezdni zostały doświetlone chodniki i ścieżki rowerowe.
Warto wiedzieć:
W sumie na moście ułożonoponad 4 tys. m2 asfaltu lanego. Na budowę był dostarczany w termosach z wytwórni w Toruniu, miał ponad 200 st. C. Został ułożony bezszwowo, czyli od krawężnika do krawężnika, przy pomocy specjalnego rozściełacza, który się poruszał po przygotowanych wcześniej prowadnicach ustawionych na krawężnikach.
Zastosowanie asfaltu lanego przy przebudowie mostu oznacza większą trwałość. Zwykły asfalt średnio wytrzymuje 10 lat. Natomiast rozwiązanie zastosowane na moście wytrzyma przynajmniej 20 lat.
Warto dodać, że asfalt lany po raz pierwszy w Toruniu został ułożony na wybudowanym w 2013 roku moście gen. Elżbiety Zawackiej i na wszystkich obiektach inżynierskich, które powstały w ramach trasy mostowej. Przy rozbudowie mostu Piłsudskiego ułożono 8 640 m2 asfaltu.