Zakres przebudowy
Nawierzchnia drogowa mostu drogowego im. Marszałka Józefa Piłsudskiego ostatni remont przeszła w 1992 roku. Od tego czasu MZD w ramach utrzymania obiektu prowadził bieżące naprawy i jego konserwację. Dodatkowo w latach 2002-2004 konstrukcja została zabezpieczona powłoką antykorozyjną i pomalowana. Ogłoszony 27 grudnia 2019 r. przetarg na rozbudowę mostu drogowego im. Marszałka Józefa Piłsudskiego przez Wisłę w Toruniu określił zakres prac, które będą do wykonania przez potencjalnego wykonawcę:
- poszerzenie tzw. półek, na których znajdują się ciągi piesze i rowerowe- do 4,2 m, co pozwoli na rozdzielenie ruchu pieszego i rowerowego na przeprawie,
- lokalne naprawy istniejącej płyty pomostu;
- wymiana uszkodzonych elementów konstrukcji stalowej pomostu takie jak: podłużnice, stężenia wiatrowe, blachy węzłowe;
- wykonanie nowego wyposażenia na obiekcie takiego jak: kapy chodnikowe, nawierzchnia jezdni i chodników, odwodnienie, oświetlenie, iluminacja, bariery drogowe;
- przebudowa przyczółków mostu: wykonanie nowych skrzydełek; rozbiórka i odtworzenie ścianek żwirowych; wykonanie strefy za przyczółkami; wykonanie płyt przejściowych;
- przebudowa sieci zlokalizowanych na obiekcie;
- przebudowa i infrastruktury technicznej kolidującej z projektowaną inwestycją;
- zabezpieczenie antykorozyjne istniejącej i projektowanej konstrukcji stalowej;
- oczyszczenie i uporządkowanie terenu pod obiektem;
- budowa punktów widokowych;
- zejścia na Bulwar Filadelfijski i Kępę Bazarową;
- zejście na nabrzeże będzie miało windy dla rowerzystów i osób o ograniczonej możliwości poruszania się.
Przed przebudową ciągi pieszo rowerowe na moście im. Marszałka Józefa Piłsudskiego miały zaledwie 2 metry szerokości.

Gotowy, poszerzony ciąg pieszo-rowerowy po zachodniej stronie mostu. Część szara-przeznaczona dla pieszych, czerwona dla rowerzystów (maj 2021 r.)
fot. Błażej Antonowicz Focus Art

Montaż kompozytów po drugiej, wschodniej stronie (sierpień, wrzesień 2021 r.)
fot. Błażej Antonowicz Focus Art
Projekt rozbudowy ciągów pieszo-rowerowych - rysunek z dokumentacji projektowo-kosztorysowej wykonanej przez biuro projektowe PONT-PROJEKT z Gdańska
Budowa schodów z windami po obu stronach mostu
- zejście na Bulwar Filadelfijski (strona południowa)
Budowa schodów z windami po obu stronach mostu
- zejście na Bulwar Filadelfijski (strona południowa)
Budowa schodów z windami po obu stronach mostu
- zejście na Bulwar Filadelfijski (strona południowa)
Budowa schodów - zejście na Kępę Bazarową przy podporze nr 9
Po stronie zachodniej podjazd dla osób z ograniczeniami w poruszaniu się
Budowa schodów - zejście na Kępę Bazarową przy podporze nr 9
Po stronie zachodniej podjazd dla osób z ograniczeniami w poruszaniu się
Budowa schodów - zejście na Kępę Bazarową przy podporze nr 9
Po stronie zachodniej podjazd dla osób z ograniczeniami w poruszaniu się